اجرای طرح قرآنی شهید «محمودی» در مساجد و مدارس ملایر
کد خبر: 4195164
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴

اجرای طرح قرآنی شهید «محمودی» در مساجد و مدارس ملایر

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اجرای طرح شهید «محمودی» در این شهرستان گفت: در قالب این طرح بیش از ۴۰ محفل قرآنی در سطح مدارس و ۳۰ محفل قرآنی در مساجد شهرستان برگزار شده است.

محفل قرآنی دانش آموزیمعصومه شیرزادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام ساحتی و اجرای برنامه فراگیر پرورشی محافل انس با قرآن کریم با هدف تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان و نوجوان با قرآن کریم و آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود‌، اظهار کرد: محافل با رویکرد مدرسه‌محوری و احیای نقش تمام ارکان سهیم و مؤثر در تربیت و نقش‌سپاری به دانش‌آموزان اجرایی شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح قرآنی شهید «محمودی» در مدارس و مساجد ملایر اظهار کرد: محافل انس با قرآن کریم دانش‌آموزی طرح شهید محمودی با هدف جذب دانش‌آموزان به قرآن کریم و آمیخته شدن معارف قرآنی با گوشت و پوست نوجوانان در سطح شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه هدف از نام‌گذاری این طرح با نام شهید محمودی که خود از قاریان برجسته بوده است، گفت: هدف ادامه مسیر نورانی شهدا و آرمان‌های بلند آنان است، شهدا جان عزیز خود را در راه اسلام و قرآن فدا کردند. محافل قرآنی در قالب طرح ابتکاری شهید محمودی در سطح مدرسه‌ای و شهرستانی و با مشارکت والدین دانش‌آموزان در حال برگزاری است و اجرای طرح شهید محمودی با همت دارالقرآن کریم امام حسن مجتبی(ع) و با حمایت مدیریت آموزش و پرورش آغاز شده است.

شیرزادی بیان کرد: تاکنون در قالب این طرح بیش از ۴۰ محفل قرآنی در سطح مدارس و ۳۰ محفل قرآنی در مساجد شهرستان برگزار شده است، این محافل در چهار بازه زمانی در طول هفته برگزار می‌شود. مساجد ملایر محل برگزاری این محافل نورانی است. محفل انس با قرآن در روزهای جمعه قبل از شروع نماز جمعه و با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود، تاکنون بیش از 10 محفل قرآنی با حضور دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در محل مسجد جامع ملایر برگزار شده و این محافل ادامه دارد.

معاون آموزش و پرورش ملایر اظهار کرد: این محافل نورانی روزهای دوشنبه قبل از نماز مغرب و عشاء در مساجد همجوار مدارس با همکاری ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد نیز در حال برگزاری است و محافل انس با قرآن دانش‌آموزی در روزهای سه‌شنبه در مدارس و مساجد روستایی قبل از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود، علاوه بر این محافل در سطح مدارس نیز در طول هفته محافل انس با قرآن را داریم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر از استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها از این محافل خبر داد و گفت: در این محافل از قاریان دانش‌آموز و قاریان برجسته شهرستان بهره‌مند هستیم و کنار محفل انس هم اجرای برنامه‌های متنوع، اجرای سرود دانش‌آموزی، دلنوشته، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز به دانش‌آموزان نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha